Jeep, "özgürlük" ve "macera" kelimeleriyle özdeşleşmiş, 4x4 dünyasının ikonik markasıdır. İster Grand Cherokee ile uzun yollarda, ister Wrangler ile zorlu arazi koşullarında, ister Renegade ile şehir içinde olun; Jeep sürüş deneyimi her zaman özeldir. Ancak bu güçlü araçların ağır gövdelerini yönlendiren direksiyon sistemleri, zamanla zorlu koşullara ve aşınmaya yenik düşebilir.

MB Direksiyon olarak, Jeep marka araçların mekanik ve elektronik direksiyon sistemlerindeki uzmanlığımızla, sürüş keyfinizin ve güvenliğinizin yarıda kalmasına izin vermiyoruz.

Jeep Modellerinde Sık Karşılaşılan Direksiyon Sorunları

Jeep araçlar sağlam şasileriyle bilinse de, direksiyon kutusu ve pompası en çok yük binen parçalardır. Özellikle arazi kullanımı veya büyük inç jant kullanımı, bu sistemleri ekstra yorar. Servisimizde Jeep kullanıcılarından en sık duyduğumuz şikayetler şunlardır:

1. Direksiyon Kutusundan Gelen Sesler

Özellikle kasislerden geçerken veya direksiyonu sağa-sola çevirirken gelen "tıkırtı" veya "metal sürtme" sesleri, direksiyon kutusundaki dişli boşluklarının arttığına işarettir. Bu durum, Jeep'in o tok sürüş hissini bozar.

2. Hidrolik Yağ Kaçakları

Grand Cherokee ve eski nesil Wrangler gibi hidrolik destekli modellerde, direksiyon kutusu keçelerinden veya pompadan yağ sızması sık görülür. Yağsız kalan pompa zamanla yanabilir ve direksiyonunuzun kilitlenmesine neden olabilir.

3. Elektrikli Direksiyon (EPS) Arızaları

Renegade ve Compass gibi yeni nesil modellerde bulunan elektrikli direksiyon sistemlerinde, elektronik kart arızası veya tork sensörü hataları nedeniyle direksiyon sertleşmesi yaşanabilir. Gösterge panelindeki arıza lambası bu durumun habercisidir.

MB Direksiyon ile Garantili Onarım Süreci

Jeep parçaları, piyasada maliyeti en yüksek olan gruplardan biridir. Bu nedenle arıza durumunda komple parça değişimi yapmak, araç sahiplerine ciddi bir maddi yük getirir. MB Direksiyon, "değişim" değil "onarım ve revizyon" odaklı yaklaşımıyla bütçenizi korur.

Hizmet Sürecimiz:

  • Detaylı Analiz: Aracınız lifte alınır, alt takım kontrolleri yapılır ve bilgisayarlı arıza tespit cihazı ile sorunun kaynağı (mekanik mi, elektronik mi) netleştirilir.

  • Profesyonel Revizyon: Direksiyon kutusu veya pompası sökülerek atölyemize alınır. Orijinal tamir takımları kullanılarak, fabrika toleranslarında revizyon işlemi yapılır.

  • Test ve Kalibrasyon: Onarımı biten parça, test makinesinde yüksek basınç ve mukavemet testlerine tabi tutulur. Araca montaj sonrası açı sensörü kalibrasyonları yapılarak direksiyonun tepkime hızı optimize edilir.

  • Garanti: MB Direksiyon çatısı altında yapılan tüm işlemler garantilidir.

Neden Bakım Yaptırmalısınız?

Bir Jeep sahibiyseniz, aracınızın gücüne güveniyorsunuz demektir. Ancak direksiyon sistemi, aracın en hayati güvenlik unsurudur. Küçük bir yağ kaçağı veya hafif bir ses, ihmal edilirse direksiyonun tamamen kilitlenmesine ve kazalara yol açabilir.

Periyodik olarak yapılacak direksiyon hidroliği değişimi ve kutu boşluk kontrolleri, sizi binlerce liralık masraftan ve olası kaza risklerinden korur.

Jeep’inizin Kontrolü Sizde Olsun

Aracınızın o güçlü karakterini ve konforunu kaybetmeyin. Jeep marka aracınızda direksiyon sertleşmesi, ses veya boşluk sorunu yaşıyorsanız, çözüm MB Direksiyon.

Uzman kadromuz ve son teknoloji ekipmanlarımızla aracınızı en kısa sürede, garantili olarak yollara döndürüyoruz.

resim

Direksiyon Kutusu Tamiri ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Direksiyon Kutusu Boşluğu Nasıl Anlaşılır ?
Genellikle 1-2 cm civarı boşluklar normal olarak kabul edilebilir. Ayrıca araç çalışmıyorken boşluğun biraz fazla olması hisrolik basıncın olmaması sebebi iledir. Genellikle bu durumlar normal olarak kabul edilir. Fazlası durumunda arıza var demektir. Genellikle arızanın nedeni direksiyon mafsalında var olan aşınmalar, direksiyon kutusunda aşınma, rot başında meydana gelebilecek boşluklar da direksiyonda boşluk oluşmasına neden olabilir. Bu 3 nokta kontrol edilerek genellikle sorunun kaynağı bulunabilir. Nadir de olsa farklı noktalardan da bu tarz sorunlar yaşabilir.
Direksiyon Kutusu Arızası Ses Yapar mı?
Bu durumun en bariz nedeni direksiyon kutusu içerisindeki dişlilerin aşınması, oksitlenerek işlevini yitirmesi gibi nedenlerden kaynaklanabilmektedir. Bu gibi durumlarda kutu sökülerek tamiri yada gerekli ise parça değişimi gibi onarım yöntemlerine gidilebilir. Fakat kimi zaman amortisör takozları, tabla (Salıncak) fişek ve burçları gibi parçalar da direksiyon hareketlerine paralel olarak hareketlendiği için bu tip sesler çıkartabilmektedir. Genellikle direksiyon çevrildiğinde her zaman değil ara ara ses geliyor ise ön takım parçalarından olması muhtemeldir. Fakat sürekli ve stabil sesler daha çok kutu kaynaklı olabilmektedir. Tabi ki bunun net olarak tespit edilmesi, detaylı kontrol ile mümkündür. Bu gibi ses problemleri yaşıyor iseniz ihmal etmeden onarımını gerçekleştirmeniz gerekir. Aksi durumda arıza daha da büyüyebilir hatta sürüş güvenliğini tehlikeye atabilmektedir.
Direksiyon Sertleşmesi Nedir ? Nasıl Anlaşılır?
Bu durumun kullanılan lastik ebatından, direksiyon pompası yağ seviyesine kadar birçok neden bulunmaktadır. Bu nedenle ilk olarak direksiyon yağının kontrol edilmesi önerilir. Eğer yağ tam ise servise müracaat etmeniz önerilmektedir.
Direksiyonun Toparlanmamasına Ne Sebep Olur?
Genellikle ön takım arızaları bu soruna neden olabilmektedir. Ayrıca basık araç kullanmak, geniş taban lastik kullanmak gibi nedenler de aynı soruna yol açabilmektedir. Kutu içerisindeki bazı sorunlar da bu durumun oluşmasına neden olabilir.