Hidrolik direksiyon otomobillerde yaygın olarak kullanılan bir sistemdir ve sürücülerin direksiyonu daha kolay ve konforlu bir şekilde kullanmalarına yardımcı olur. Ancak zamanla hidrolik direksiyon sistemi arızalanabilir ve tamir gerektirebilir. Hidrolik direksiyon tamiri hizmeti önemlidir.


Hidrolik Direksiyon Tamiri Nedir?


Hidrolik direksiyon tamiri arızalı hidrolik direksiyon sistemlerinin tamir edilmesi veya değiştirilmesi işlemidir. Bu işlem profesyonel bir mekanik tarafından yapılmalıdır. Çünkü hidrolik direksiyon sistemleri karmaşık bir yapıya sahiptir ve doğru bir şekilde tamir edilmezse aracın kullanımı sırasında daha büyük sorunlara yol açabilir.


Hidrolik direksiyon tamiri arızalı parçaların tespit edilmesi ve değiştirilmesi ile başlar. Bu parçalar arasında hidrolik pompalar, hidrolik sıvı hatları, hidrolik direksiyon dişli kutusu ve hidrolik silindirler gibi birçok bileşen bulunur. Arızalı parçaların tamir edilmesi mümkün değilse tamamen değiştirilmeleri gerekir.


Hidrolik Direksiyon Tamiri Ne İşe Yarar?


Hidrolik direksiyon tamiri aracın sürüş özelliklerini iyileştirir ve sürüş deneyimini daha konforlu hale getirir. Hidrolik direksiyon sistemlerinin tamiri, aracın güvenliğini artırır ve direksiyon kontrolünün daha hassas hâle gelmesini sağlar.


Hidrolik direksiyon tamiri hizmeti araç sahipleri için önemlidir. Arızalı bir hidrolik direksiyon sistemi sürüş sırasında sorunlara yol açabilir ve aracın kontrolünü zorlaştırabilir. Araç sahiplerinin araçlarının hidrolik direksiyon sistemlerini periyodik olarak kontrol ettirmeleri ve arızalı parçaları tamir ettirmeleri veya değiştirmeleri önerilir. Bu işlemler aracın sürüş özelliklerini iyileştirir ve sürüş deneyimini daha güvenli ve konforlu hâle getirir. Kırıkkale direksiyon tamiri ihtiyacınız olduğunda MB Direksiyon servisimizden bilgi ve hizmet talep edebilirsiniz.



Direksiyon Kutusu Tamiri ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Direksiyon Kutusu Boşluğu Nasıl Anlaşılır ?
Genellikle 1-2 cm civarı boşluklar normal olarak kabul edilebilir. Ayrıca araç çalışmıyorken boşluğun biraz fazla olması hisrolik basıncın olmaması sebebi iledir. Genellikle bu durumlar normal olarak kabul edilir. Fazlası durumunda arıza var demektir. Genellikle arızanın nedeni direksiyon mafsalında var olan aşınmalar, direksiyon kutusunda aşınma, rot başında meydana gelebilecek boşluklar da direksiyonda boşluk oluşmasına neden olabilir. Bu 3 nokta kontrol edilerek genellikle sorunun kaynağı bulunabilir. Nadir de olsa farklı noktalardan da bu tarz sorunlar yaşabilir.
Direksiyon Kutusu Arızası Ses Yapar mı?
Bu durumun en bariz nedeni direksiyon kutusu içerisindeki dişlilerin aşınması, oksitlenerek işlevini yitirmesi gibi nedenlerden kaynaklanabilmektedir. Bu gibi durumlarda kutu sökülerek tamiri yada gerekli ise parça değişimi gibi onarım yöntemlerine gidilebilir. Fakat kimi zaman amortisör takozları, tabla (Salıncak) fişek ve burçları gibi parçalar da direksiyon hareketlerine paralel olarak hareketlendiği için bu tip sesler çıkartabilmektedir. Genellikle direksiyon çevrildiğinde her zaman değil ara ara ses geliyor ise ön takım parçalarından olması muhtemeldir. Fakat sürekli ve stabil sesler daha çok kutu kaynaklı olabilmektedir. Tabi ki bunun net olarak tespit edilmesi, detaylı kontrol ile mümkündür. Bu gibi ses problemleri yaşıyor iseniz ihmal etmeden onarımını gerçekleştirmeniz gerekir. Aksi durumda arıza daha da büyüyebilir hatta sürüş güvenliğini tehlikeye atabilmektedir.
Direksiyon Sertleşmesi Nedir ? Nasıl Anlaşılır?
Bu durumun kullanılan lastik ebatından, direksiyon pompası yağ seviyesine kadar birçok neden bulunmaktadır. Bu nedenle ilk olarak direksiyon yağının kontrol edilmesi önerilir. Eğer yağ tam ise servise müracaat etmeniz önerilmektedir.
Direksiyonun Toparlanmamasına Ne Sebep Olur?
Genellikle ön takım arızaları bu soruna neden olabilmektedir. Ayrıca basık araç kullanmak, geniş taban lastik kullanmak gibi nedenler de aynı soruna yol açabilmektedir. Kutu içerisindeki bazı sorunlar da bu durumun oluşmasına neden olabilir.