Direksiyon yedek parçaları araç direksiyon sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak ve arıza durumunda onarımını yapmak için kullanılan parçalardır. Bazı yaygın direksiyon yedek parçaları şunlardır. Direksiyon pompası hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan bir parçadır. Direksiyon pompası hidrolik yağı basınçlandırarak direksiyon hareketini sağlar.

Rot mili direksiyon kolunu tekerleklere bağlayan mil sistemidir. Rot mili direksiyon hareketinin tekerleklere aktarılmasını sağlar. Rot bilyası rot mili üzerinde bulunan yuvarlak bir yataktır. Direksiyon hareketini daha düzgün ve rahat bir şekilde iletmek için kullanılır.

Direksiyon kolonu direksiyonun otomobilin içine girdiği bölümdür. Direksiyon kolonu direksiyon hareketini rot miliyle bağlantılı hâle getirir. Direksiyon bağlantı kolları direksiyon kolunu rot mili ve tekerleklerle birleştiren kollar ve bağlantı elemanlarıdır. Direksiyon hareketini tekerleklere ileten önemli parçalardır.

Mekanik sistemlerinde kullanılan bir parçadır. Direksiyon dişlisi direksiyon hareketini dişli mekanizması aracılığıyla tekerleklere iletmek için kullanılır. Direksiyon Rulmanı Direksiyon kolonu üzerindeki yükü taşıyan ve direksiyon hareketini kolon üzerinde düzgün bir şekilde döndüren bir rulmandır. Direksiyon sistemi tasarımına ve araç marka modeline göre yedek parçalar çeşitlilik gösterebilir.


Direksiyon Yedek Parçalarında Güvenilir Hizmet

Direksiyon yedek parçaları genellikle otomotiv yedek parça satıcıları otomotiv servisleri veya yetkili bayiler aracılığıyla temin edilebilir. Kırıkkale direksiyon tamiri hizmetinde doğru parçaların kullanılması ve montajın uzman bir mekanik tarafından yapılması adına en doğru hizmeti almanız sağlanır. Bu parçaların tedariği yine servisin sunmuş olduğu ayrıcalıklardandır. Sizler de her türlü direksiyon tamiri ve yedek parça için MB Direksiyon servisinden hizmet alabilirsiniz.



Direksiyon Kutusu Tamiri ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Direksiyon Kutusu Boşluğu Nasıl Anlaşılır ?
Genellikle 1-2 cm civarı boşluklar normal olarak kabul edilebilir. Ayrıca araç çalışmıyorken boşluğun biraz fazla olması hisrolik basıncın olmaması sebebi iledir. Genellikle bu durumlar normal olarak kabul edilir. Fazlası durumunda arıza var demektir. Genellikle arızanın nedeni direksiyon mafsalında var olan aşınmalar, direksiyon kutusunda aşınma, rot başında meydana gelebilecek boşluklar da direksiyonda boşluk oluşmasına neden olabilir. Bu 3 nokta kontrol edilerek genellikle sorunun kaynağı bulunabilir. Nadir de olsa farklı noktalardan da bu tarz sorunlar yaşabilir.
Direksiyon Kutusu Arızası Ses Yapar mı?
Bu durumun en bariz nedeni direksiyon kutusu içerisindeki dişlilerin aşınması, oksitlenerek işlevini yitirmesi gibi nedenlerden kaynaklanabilmektedir. Bu gibi durumlarda kutu sökülerek tamiri yada gerekli ise parça değişimi gibi onarım yöntemlerine gidilebilir. Fakat kimi zaman amortisör takozları, tabla (Salıncak) fişek ve burçları gibi parçalar da direksiyon hareketlerine paralel olarak hareketlendiği için bu tip sesler çıkartabilmektedir. Genellikle direksiyon çevrildiğinde her zaman değil ara ara ses geliyor ise ön takım parçalarından olması muhtemeldir. Fakat sürekli ve stabil sesler daha çok kutu kaynaklı olabilmektedir. Tabi ki bunun net olarak tespit edilmesi, detaylı kontrol ile mümkündür. Bu gibi ses problemleri yaşıyor iseniz ihmal etmeden onarımını gerçekleştirmeniz gerekir. Aksi durumda arıza daha da büyüyebilir hatta sürüş güvenliğini tehlikeye atabilmektedir.
Direksiyon Sertleşmesi Nedir ? Nasıl Anlaşılır?
Bu durumun kullanılan lastik ebatından, direksiyon pompası yağ seviyesine kadar birçok neden bulunmaktadır. Bu nedenle ilk olarak direksiyon yağının kontrol edilmesi önerilir. Eğer yağ tam ise servise müracaat etmeniz önerilmektedir.
Direksiyonun Toparlanmamasına Ne Sebep Olur?
Genellikle ön takım arızaları bu soruna neden olabilmektedir. Ayrıca basık araç kullanmak, geniş taban lastik kullanmak gibi nedenler de aynı soruna yol açabilmektedir. Kutu içerisindeki bazı sorunlar da bu durumun oluşmasına neden olabilir.